Saturday, May 5, 2012

CINTA

saat ini saya ingin membincangkan tentang cinta. *membincangkan ? ayat xley bla. haha
hari tu ada la sorg member saya ni duk tanya apa yang saya tahu tentang cinta. so saya nak bagi sedikit pendapat la tentang cinta ni.


cinta adalah sebuah emosi dari kasih sayang yang kuat dan ketertarikan peribadi.
korang paham ke ? lebih ringkas, korang tertarik kepada peribadi seseorang dan lahirnya kasih sayang yg kuat. errrr =.=''
cinta ni ada pelbagai konteks. ok kenapa saya berkata demikian. sebab cinta ni bukan hanya untuk disalurkan kepada manusia saja. tetapi kepada semua makhluk Allah dan Allah. sebagai contoh cinta pada binatang peliharaan dan sebagainya. =.=''

kebiasaannya la. kalau sebut pasal cinta, majoriti remaja akan berfikir tentang sepasang kekasih. ke bukan ? =.=''
tapi kita boleh juga cinta pada Allah. dan sebagainya. betul x?
cinta itu fitrah manusia. satu perasaan yang indah dan suci yang dianugerahkan oleh Allah kepada kita. tapi persoalannya bagaimana kita pelihara cinta itu akan terus suci ? cinta yang suci, cinta yang kekal abadi, adalah cinta Allah.

 Allah sentiasa mencintai kita. bagaimana pula kita mencintai Allah ? ----> berbalik pada diri sendiri.

semoga cinta kita pada landasan yang betul :)
renungkan lah.



CREDIT TO : AINOL FAEZ

No comments: