Saturday, June 15, 2013

DUGAAN

Dugaan itu datang sebab Allah sayang kat kita kan?
tersedar dari lena yang panjang.


sekarang ni aku tak boleh makan seafood. dr dulu tak boleh makan seafood. gatal2 kat kaki. tapi tak teruk pun. sedikit nikmat ditarik. lepastu mula pulak gatal2 kat tangan bila makan seafood. sedikit lagi nikmat ditarik. tapi aku tak peduli. masih lalai. lepastu makin lama makin teruk gatal2 tu smpai bengkak jari. sedikit lagi nikmat ditarik. lepastu, aku tak boleh makan ayam dan telur. lagi nikmat ditarik. dan sekarang aku perlu makan ubat allergic. ok. berkesan lepas seminggu makan. itu pun seminggu aku makan sayur je. jadi vegeterian la pulak kan. tapi mungkin aku masih lalai. dan sekarang bila aku stop makan ubat tangan aku kembali gatal2 walau aku xmakan bende2 yang aku allergic. tersedar. nikmat aku makin ditarik. mungkin telah lama aku lalai.
kadang2 kita amek mudah tentang perkara ni. ala allergic je kot. biasala. gatal2 je kot. perkara biasa.
tapi sedarkah kita satu nikmat telah ditarik?
Allah bagi susah kat kita sbb nak kita ingat kat Dia kan? mungkin sbb dia tarik nikmat kita sikit demi sikit sbb nak kita ingat kat Dia tapi kita ni alpa juga. tu yang bagi susah terus. tapi kita kene la fikir positif.
bersangka baik pada Allah.

semua dugaan yang datang tu ada hikmahnya
berdoa dan bersabar agar dipermudahkan segalanya
senyum lebar lebar :))


nota kaki : nikmat mata pun dah ditarik sbb aku rabuh 
redha :)

No comments: