Friday, March 9, 2012

Remaja & Cinta

C.I.N.T.A ---> sayang, suka, minat, tangkap cintan. haha. ada tak istilah lain ?
kebiasaannya CINTA sangat sinonim dengan REMAJA. ke tak ? haha. ni pendapat saya la kan.


kenapa pulak saya tetbe update tentang remaja dan cinta ? sebab lately ni saya selalu sangat baca status kawan saya yang tengah frust putus cinta. kalau sekejap tak pe. ni berlarutan. dan dia macam sgt mengagungkan bekas kekasihnya itu. =.=''

remaja dan cinta, bagai isi dan kuku, seperti tidak boleh dipisahkan. kalau dah nama remaja ' surely have an experience about love ! betul ke ? =.=''

namun adakah kita benar2 faham erti cinta ?
atau hanya berlandaskan nafsu sahaja ? ---> berbalik pada diri sendiri juga

kadang2 saya tak faham kenapa mesti merintih dan merayu pada yang tak sudi . kalau sidia taknak kat kite, buat apa kite nak kat dia. bagi saya, kite perlu sayang pada orang yang sayang kita. bukan pada orang yang kita sayang. haha ayat !



dan lagi bagus kalau kita cinta pada Allah. ---> berbalik pada diri sendiri juga
cinta yang abadi, cinta yang tidak akan dikhianati. cinta yang membawa ke syurga. :)


nota kaki :: lama tak update blog sbb sekarang dah start kuliah :)


No comments: