Saturday, March 24, 2012

KEHIDUPAN

setiap individu pasti ada kehidupan masing-masing. kehidupan masa silam, kehidupan masa kini dan seterusnya. dalam kehidupan ini, setiap masa kita dikehendaki untuk memilih. memilih untuk bangun atau tdur, setelah bangun tdur, memilih untuk membuat apa, pakai baju apa. serba serbi perlu dipilih dan terpulang pada diri sendiri untuk memilih.


disebabkan itu la, perjalanan kehidupan manusia ini berbeza, ada yang masa silamnya penuh dengan dosa, ada pulak yang penuh dengan kenangan yang indah. ada pula masa kini yang penuh ceria atau suram. dan ada juga yang menghadapi pelbagai ujian dalam kehidupannya sehingga membuatkan hati kental.




tetapi, dalam memilih jalan kehidupan, yang paling susah ialah memilih untuk hidup memilih islam atau memilih hidup jahiliyyah yang penuh tipu daya. apabila kita memilih islam sebagai jalan hidup automatik kita akan menjauhi jalan jahiliyyah.



mari la sama-sama kita bersyukur dan menunjukkan bahawa kita bersyukur dengan memilih cara hidup islam---> berbalik pada diri sendiri.


kehidupan ini adalah perubahan. kadang2 kita perlu berubah untuk menjadi seorang yang lebih baik :)

dan kita bukan seperti masa silam kita, kita adalah kita yang sekarang !

No comments: