Monday, January 23, 2012

HAPPY CHINESE NEW YEAR !

saya nak ucapkan selamat tahun baru cina kepada semua rakyat malaysia yang berbangsa cina
semoga dgn festival ini dapat lagi mengukuh kan perpaduan antara kaum di negara ini

ok !
biasalah kalau raya cina, mesti sinonim dengan mercun kan ?
itu adat kaum cina
kalau xsilap saya
kaum cina main mercun kerana ingin menghalau aura jahat (perkara negative)

ok !
aku ada la terbaca status kat FB
contoh :Aduh..wei apek!!korg xreti tido ke!!!dah pkul berapa!!aku nak tido!!!tpg jgn memekak''pls!!


ok !
SAYA SANGAT TIDAK SETUJU !

kita kan satu negara
kita ada budaya dan kepercayaan masing2 kan ?
so PLEASE hormat la sesama kaum !
baru boleh aman dan maju kan MALAYSIA ni !

jum kita hidup dalam harmoni
saling hormat menghormati

kita 1 MALAYSIA !


2 comments:

ainakhani said...

agreee! kat fb ramai gak post status macamtu. aku pun tak faham :)

azilah othman said...

tu la~
sgt tak faham. bukan susah pun nak hormat mghormati ni =.=''