Tuesday, August 20, 2013

RUPA

"Aku ni tak cantik, tak layak untuk orang sekacak dia." atau
"Aku ni tak hensem, tak layak untuk orang secantik dia"

Adakah anda pernah mendengar statement sedemikian ?
Tulisan saya kali ini hanya sekadar berkongsi pendapat.
mungkin anda ada pendapat yang berbeza.


CANTIK dan HENSEM adalah SUBJEKTIF.
boleh di isi oleh sesiapa pun. jadi tak perlu risau apa tanggapan orang lain pada kita.
dan yang paling penting, kita ni diciptakan oleh Allah sempurna sifat. sempurna rupa. jadi janganlah cakap kita ni tak cantik, tak hensem.

jodoh itu rahsia Allah. 



tak ada salahnya yang hensem dengan yang tak cantik. atau yang cantik dengan yang tak hensem.
saling melengkapi mungkin, :D

Allah menjanjikan "perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik"
bukan yang hensem untuk yang cantik atau sebaliknya.

dan yang penting HATI.
biar hati kita yang hensem dan cantik.

nota kaki : aku harap kita boleh jadi macam dulu. rapat macam dulu. itu lebih membahagiakan aku :))) senyum lebar2.

No comments: