Sunday, July 15, 2012

SALING MEMERLUKAN

sebagai manusia kita saling memerlukan. betul ke ? saya memerlukan awak. awak memerlukan saya. ke bukan ? haha
atau anda semua boleh hidup sorang2 tanpa keluarga. tanpa kawan disisi?


cuba fikir. cuba fikir. dan cuba fikir lagi. haha
dan sebagai manusia kita saling perlu bantu membantu so maknanya kita saling memerlukan la kan ?

oke. kadang2 kita memerlukan seseorang disisi kita. sebagai contoh family dan kawan. untuk kita saling membantu sama lain jika kita punya masalah.



kadang2 juga kita memerlukan seseorang untuk meluahkan sesuatu. kan ? ke bukan ? haha
oke. kadang2 saya cuba untuk simpan semua bende sendiri. konon nak tanggung sendiri la segala stress di hati. tup tup tetbe satu hari meletus, habis la time tu saya cari je sape2 yang agak2 rapat dengan saya dan saya percayakan dia, saya citer habis suma kat dia. haha ! anda pulak macam mana ?


tapi kan kadang2 saya fikir, tempat paling sesuai untuk mengadu adalah mengadu pada Allah. confirm semua tersimpan rapi dan kita akan rasa lega sangat. :) 


dan paling penting. kita memerlukan Allah. kita memerlukan Allah untuk membimbing kita dalam kehidupan. tapi bagaimana ? dengan memahami alQuran, alQuran panduan hidup manusia. jika kita membuat alQuran sebagai panduan hidup kita. insyaAllah segalanya akan baik2 saja. :)


kita hidup kat dunia ni memang saling memerlukan. saya memerlukan awak. awak memerlukan saya.dan ! awak , saya dan semua orang memerluka ALLAH ! :)

siapalah kita tanpa mereka dan ALLAH :)


mari sama2 memperbaiki diri. saya juga manusia biasa. :)

1 comment:

Nrzkh said...

Tegur saya kalau saya buat silap ;)